Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|
Блог
Головна » 2014 » Листопад » 16
Урок № 3
Тема. Розкриття споконвічного прагнення селянина бути господарем на землі. Трагічна історія родини Федорчуків – новітня інтерпретація християнського мотиву братовбивства в повісті О. Кобилянської «Земля».
Мета: допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст твору, його проблематику, новаторський характер; розвивати навички самостійного прочитання твору великого за обсягом, вміння виділяти головне, коментувати деталі твору, з’ясовувати проблеми; виховувати шанобливе ставлення до природи, людини праці, любов до художнього слова.
Хід уроку
I. О
...
Читати далі »
|
Урок №1
Тема. О. Кобилянська. Життя і творчість, формування світогляду письменниці. ЇЇ проза –модель раннього українського модернізму. Жанрові особливості, провідні теми та ідеї. Краса вільної душі, аристократизм духу як провідні мотиви.
Мета: ознайомити з життям і творчістю письменниці, , особливостями її світобачення, розкрити багатство творчості письменниці; розвивати в учнів навички роботи з літературно – критичними матеріалами; виховувати любов до України, утверджувати в душах учнів вірність Батькiвщинi.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Обладнання: портрет О.Ю. Кобилянської,світлини різних років життя письменниці, виставка творів, ілюстрації до біографії та творів.
...
Читати далі »
|
Українська література
Урок позакласного читання в 5 класі
ТЕМА: Загадки як вид усної народної творчості
МЕТА:
- розширити знання учнів про загадки, заохотити до самостійного художнього читання;
- розвивати навички самостійного пошуку матеріалів, аналізу творів фольклору, акторські здібності, критичне й образне мислення;
- виховувати прагнення до самоосвіти, розширення свого кругозору, любові до книги.
ОБЛАДНАННЯ: книжкова виставка, ілюстрації до творів, читацькі щоденники.
ТИП УРОКУ: урок позакласного читання.
Хід уроку:
- Оргмомент
Доброго ранку, діти! Сьогодні гарна погода, і на
...
Читати далі »
|
Конспект уроку з української мови в 5 класі
ТЕМА: Спрощення в групах приголосних
Мета уроку:
розкрити особливості такого мовного явища, як спрощення в групах приголосних;
розвивати навички правильного написання слів, в яких відбувається спрощення; визначати орфограму «Спрощення в групах приголосних»; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення;
виховувати любов до України, до звичаїв рідного народу.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: картки, таблиця, підручник з української мови (автори: Глазова О., Кузнецов Ю).
Хід уроку
I
...
Читати далі »
|
Тема: Група київських “неокласиків». Їхнє творче кредо, орієнтація на традицію, класичну форму вірша («Київ − традиція» М. Зерова). Різногранний творчий шлях митців М. Зерова й М. Рильського. Філософічність, афористичність лірики М. Зерова й М. Рильського. Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, сповідальність у віршах М. Рильського “Молюсь і вірю...”, “Солодкий світ!..”
Мета: ознайомити учнів із групою і творчістю київських «неокласиків», із життєвим і творчим шляхом М. Зерова, поглибити поняття про сонет, розвивати навички виразного й усвідомленого читання та аналізу поезій М. Зерова, навчити висловлювати власні думки з приводу поетичної майстерності «неокласика», виховувати любов і повагу до України, відчуття естетики поетичного образу.
Тип уроку: засвоєння нових
...
Читати далі »
Категорія:
11 клас
|
Переглядів:
2705
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Тема: РМ. Стислий переказ тексту художнього стилю з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх вчинків та ін.).
Мета: удосконалювати мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, запам'ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз художнього тексту розповідного характеру, сприймати письмовий текст, розуміти його, докладно відтворювати зміст прочитаного тексту та виконувати творчі завдання до нього.
Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.
Обладнання: текст для переказу.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ, ВИЗНАЧЕ
...
Читати далі »
Категорія:
11 клас
|
Переглядів:
5321
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Тема: ВЛАСНІ І ЗАГАЛЬНІ НАЗВИ. ВЕЛИКА БУКВА І ЛАПКИ У ВЛАСНИХ НАЗВАХ
Мета: поглибити і закріпити знання про власні і загальні назви; удосконалити практичні навички їх правопису; розвивати кругозір учнів; виховувати в учнів високі моральні якості.
Внутрішньопредметні зв’язки: граматика і орфографія, синтаксис і пунктуація, мова і мовлення.
Міжпредметні зв’язки: мова і географія, мова і історія, мова і соціокультура.
Тип уроку: систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок учнів.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Ознайомлення із темою, завданнями та цілями уроку.
Мотивація їх пізнавальної діяльності
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок
ІV. Систематизація і узагальнення матеріалу
Колективна робота з текстом
Прочитайте текст. Визначте тип і стиль мовлення. Як ви розумієте заголовок тексту? Напишіть вільний диктант одного з уривків текст
...
Читати далі »
Категорія:
11 клас
|
Переглядів:
759
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Конспект уроку з української мови (10 клас) НОРМИ ВИМОВИ. ВИМОВА ГОЛОСНИХ І ПРИГОЛОСНИХ ЗВУКІВ
Мета: повторити норми вимови голосних і приголосних
звуків; удосконалювати орфоепічні вміння учнів; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати у школярів повагу до краси рідної мови.
Внутрішньопредметні зв'язки:
Синтаксис: текст.
Орфоепія: читання поетичного твору з дотриманням орфоепічних норм. Міжпредметні зв'язки:
Література: виразне читання поетичного тексту.
Російська мова: фонетичні й орфографічні особливості деяких
слів, відмінних від українських. Тип уроку: урок повторення здобутих знань.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Ознайомлення десятикласників із темою, метою і завданнями уроку
III. Актуалізація мотиваційних резервів десятикласників на основі повторення вивчено
...
Читати далі »
Категорія:
10 клас
|
Переглядів:
1295
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Тема: РМ. Синоніміка дієприслівників: дієприслівниковий зворот і підрядні речення обставинні. Пунктограма при відокремлених другорядних членах речення.
Мета: ознайомити учнів із синонімікою дієприслівників, пунктограмами при відокремлених другорядних членах речення; вдосконалити пунктуаційну грамотність учнів; розвивати гнучкість логічного мислення та культуру мовлення; виховувати шанобливе ставлення до старшого покоління.
Внутрішньопредметні зв’язки: синтаксис і пунктуація.
Міжпредметні зв’язки: мова і література,українська і російська мови.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок
Бліцопитування
Що значить відокремлення членів речення?
Які члени речення бувають відокремленими?
Які загальні умови відокремлення другорядних
...
Читати далі »
Категорія:
10 клас
|
Переглядів:
1766
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Конспект уроку з української мови (10 клас) БІБЛІОГРАФІЯ. АНОТАЦІЯ
Мета: ознайомити учнів з елементами довідкового апарату
книги — її вихідними даними та анотацією; навчити складати бібліографічний опис книги, статті;
формувати поняття про анотацію й уміння складати анотацію на книгу; показати практичне значення цього жанру, його особливості, структурно- смислові частини; розвивати пам'ять, увагу, уміння працювати в групі; виховувати бережливе ставлення до книги.
Тип уроку: урок розвитку мовленнєвих умінь.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Ознайомлення десятикласників із темою, метою і завданнями уроку
Книги — морська глибина: Хто в них пірне аж до дна, Той, хоч і труду мав досить, Дивнії перли виносить.
І. Франко
Вступне слово вчителя
Олександр Герцен писав: «Усе життя людства послідовно накопичувалос
...
Читати далі »
Категорія:
10 клас
|
Переглядів:
3757
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Тема: Складне речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв’язком
РМ. Усний стислий переказ тексту наукового стилю
Мета: поглибити знання дев’ятикласників про складне речення, його ознаки, будову, інтонаційні особливості; сформувати поняття про складні речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв’язком, навчити знаходити їх у текстах; розвивати організаційно-
контрольні вміння оцінювати роль складних речень у висловлюваннях, творчі вміння моделювати складні речення, реконструювати прості речення у складні, конструювати складні речення за схемами; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного
матеріалу виховувати розуміння внутрішньої і зовнішньої краси людини.
Внутрішньопредметні зв’язки:
Лексикологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову складних речень.
Культур
...
Читати далі »
Категорія:
9 клас
|
Переглядів:
1422
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Тема: Розділові знаки в складному реченні з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку.
Мета: дати учням поняття учням про розділові знаки в складних реченнях із різним видами зв'язку:сполучниковим (сурядним та підрядним) і безсполучниковим: дати зразок синтаксичного розбору таких речень; відпрацювати пунктуаційні навички в реченнях такої структури; ознайомити учнів із особливостями пунктуації в складних реченнях із двома сурядним, що мають спільне підрядне, розвивати логічне мислення.
Тип уроку: комбінований (вивчення нового матеріалу та систематизація набутих знань).
Обладнання: картки, таблиці.
ХІД УРОКУ
І. Повідомлення теми та мети уроку.
Вчитель.
Сьогодні на уроці ми розглянемо з вами тему: „Складні речення із різними видами зв'язку "; ознайомимося з особливостями будови складного речення із сурядним та підрядним зв'язком; будемо вчитися правильно ви
...
Читати далі »
Категорія:
9 клас
|
Переглядів:
3558
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Тема. Суспільно-політичні обставини наприкінці ХVІІІ ст. духовне поневолення нації. Життя народу – предмет художнього зображення. Актуальність фольклорної традиції. Розвиток фольклористики, етнографії. Основні художні напрями. Бурлескна стильова течія. Найвидатніші митці.
Мета: охарактеризувати суспільно-історичний контекст становлення нової української літератури; з’ясувати причини духовного поневолення нації, особливості розвитку фольклористики; визначити основні художні напрями літератури цього періоду, найвизначніших письменників того часу; ознайомити школярів з життям і творчістю І. Котляревського; розвивати діалогічне та монологічне мовлення, вміння аналізувати й узагальнювати історичні факти, робити висновки, грамотно висловлювати власні думки, почуття, спостереження; раціонально використовувати час; виховувати почуття любові, пошани до творчості І. Котляревського; гордості за український народ, його історію, культуру, мову; прищ
...
Читати далі »
Категорія:
9 клас
|
Переглядів:
1694
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
ТЕМА: Лірика Т.Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення із заслання. «Доля», «Росли укупочці, зросли…».Тарас Шевченко і Біблія. «Ісаїя. Глава 35». Духовна присутність Біблії в усій творчості поета. Цикл «Давидові псалми». Ставлення Шевченка до Біблії. Осмислення поетом Бога, України, власного життя крізь біблійні тексти. Переспіви і «подражанія» у творчій спадщині поета
Мета: розкрити особливості лірики Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення із заслання на прикладі програмових поезій, проникнути уявою у настрої, у внутрішній світ героїв поета, звертаючи увагу на красу їх особистості; розвивати раціональ-
ність у використанні навчального часу, вміння послідовно і грамотно викладати власну думку, ті чи інші міркування; робити виважені висновки; формувати кругозір, світогляд школярів; виховувати поважне ставлення до людини, особистості, друзів,
...
Читати далі »
Категорія:
9 клас
|
Переглядів:
3724
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Тема. Григорій Квітка-Основ'яненко. Картини життя українського суспільства за часів Великої Руїни в "Конотопській відьмі". Іронія і сатира у повісті, поєднання реалізму і фантастики.
Мета: вчити коментувати зміст "Конотопської відьми"; виокремити і пояснити художні засоби сатиричного зображення персонажів, елементи реалізму і фантастики; охарактеризувати роль оповідача; розвивати усвідомлення необхідності соціально активної позиції в житті; виховувати бажання релігійно-морального самовдосконалення.
Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до повісті "Конотопська відьма".
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання.
II. Повідомлення теми та очікуваних результатів уроку.
1. Слово вчителя.
— Безпосереднє знайомство Квітки-Основ'яненка з українським побутом і народною творчістю послу
...
Читати далі »
Категорія:
9 клас
|
Переглядів:
530
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Тема: О. Назарук. «Роксоляна». Події історичної доби XVI століття.
Мета: стисло ознайомити школярів із життєвим і творчим шляхом О. Назарука; дослідити, як події історичної доби XVI ст. зображені в його програмовій повісті «Роксоляна»; осмислити різницю створення у творі історичних фактів та художнього вимислу; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення, спостережливість, пам’ять; вміння узагальнювати, робити висновки; виразно читати та переказувати сюжет повісті; формувати кругозір; світогляд школярів; виховувати почуття пошани до творчості
О. Назарука, національну свідомість у школярів.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: портрет О. Назарука, міні-виставка його художніх творів, ілюстрація «Роксоляна» невідомого художника; дидактичний матеріал (тестові завдання, картки)
ХІД УРОКУ
 
...
Читати далі »
Категорія:
8 клас
|
Переглядів:
637
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Тема. «Слово про похід Ігорів». Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни.
Мета: ознайомити учнів із символічно-міфологічними образами, фольклорними мотивами, вказати на роль пейзажу в розгортанні сюжету; розвивати навички характеристики образів, вміння висловлювати власні міркування; виховувати розуміння «золотої середини» у вчинках людини; перевірити вивчене з розділу «З давньої української літератури».
Обладнання: тексти «Слова про похід Ігорів», ілюстрації до нього, схеми, таблиці тощо.
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності.
1. Вступне слово вчителя.
— «Слово про похід Ігорів» — це справді безсмертний твір давньої української літератури. У ньому невідомий автор висвітлив найболючіші проблеми свого ча
...
Читати далі »
Категорія:
8 клас
|
Переглядів:
4866
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Тема: Леся Українка. Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (поема “Давня казка”)
Мета: продовжити опрацювання ідейно-художнього змісту поеми-казки, зосереджуючи увагу на проблемах і мотивах твору; охарактеризувати образи героїв, порівнюючи їх; розвивати культуру зв’язного мовлення, пам’ять, увагу, спостережливість; уміння висловлювати власні судження про свободу творчості, про вільнолюбство людини; виховувати почуття поваги, любові до творчості Лесі Українки; шанувати мистецькі здобутки українців.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: портрет Лесі Українки, текст твору, дидактичний матеріал .
І. Організаційний момент
...
Читати далі »
Категорія:
8 клас
|
Переглядів:
2957
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Тема. Із пісенних скарбів. Суспільно-побутові пісні «Ой на горі да женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». Висловлювання відомих людей про українські народні пісні, їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень.
Мета. Поглибити знання учнів про українські народні пісні; розкрити їх жанрово-тематичне розмаїття; вчити аналізувати зміст пісень, їх образи; з'ясовувати роль художніх засобів; виховувати любов до рідної пісні, бажання відроджувати і вивчати.
Обладнання: записи народних пісень, репродукції картин О. Мурашка «Похорон кошового», І. Айвазовського «Чумацька валка».
Хід уроку
І. Організація опорних знань.
Технологія «Незакінчені речення»
...
Читати далі »
Категорія:
7 клас
|
Переглядів:
2240
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Тема. Сполучник
Мета. Повторити, узагальнити й систематизувати знання учнів про сполучник як частину мови, про класифікацію сполучників за будовою та вживанням, про правопис сполучників та розділові знаки при них.
Розвивати пам'ять, мислення, увагу.
Виховувати любов до рідного міста, інтерес і повагу до його історії, любов до природи.
Тип уроку. Узагальнення та систематизації знань.
Вид уроку. Тематичний урок-практикум з елементами інтеграції.
Міжпредметні зв'язки: українська література (література рідного краю), історія.
Обладнання. Картки, „білети" для „іспиту" , портрети Панаса Мирного, В.І.Маслова, Л.Забашти, М.Турківського, виставка книг поетів-земляків, фотокартки пам'яток архітектури Прилук.
Попереднє завдання: кожному учневі підготувати картки з реченнями про Прилуки. У реченнях
...
Читати далі »
Категорія:
7 клас
|
Переглядів:
717
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Тема. Вигук як особлива частина мови
Мета: домогтися засвоєння учнями визначення вигуку, ознайомити з граматичними ознаками вигуків як особливої частини мови;
формувати навички їх розпізнавання та інтонування;
вчити доцільно вживати вигуки в мовленні;
розвивати пам’ять, увагу;
виховувати почуття гумору, мовні смаки.
Тип уроку: засвоєння учнями нових знань
Обладнання: дидактичний матеріал, таблиця, ПК, екран, проектор
Хід уроку
...
Читати далі »
Категорія:
7 клас
|
Переглядів:
819
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Тема: РМ Письмовий докладний переказ тексту наукового стилю
Мета: удосконалювати мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, запам'ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз художнього тексту розповідного характеру, сприймати письмовий текст, розуміти його, докладно відтворювати зміст прочитаного тексту та виконувати творчі завдання до нього.
Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Ознайомлення восьмикласників з темою, метою і завданнями уроку
ІІІ. Колективна робота з текстами-взірцями
Творче спостереження з елементами аналізу
&n
...
Читати далі »
Категорія:
7 клас
|
Переглядів:
1011
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Тема. Прикметники твердої і м’якої груп. Відмінювання прикметників.
Мета: сформувати в учнів уміння визначати належність прикметників до певної групи, вміння відмінювати прикметники, знаходити орфограму “буква и, і, ї у відмінкових закінченнях прикметників”, обгрунтовувати вибір написання відповідним орфографічним правилом; розвивати навички самостійної роботи; удосконалювати культуру мовлення; виховувати любов до рідного краю.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник, інструктивні картки
Хід уроку
І. Організація класу
Добрий день, діти. Подивіться за вікно. Який ви бачите там пейзаж? (похмурий, сніговий, зимовий). Сідайте. Правда, хочеться тепла, сонця? То нумо весну закликати. Ось бачите, щойно розпустилася вербова гілочка, а бджілка вже летить збират
...
Читати далі »
Категорія:
6 клас
|
Переглядів:
678
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Тема: Прикметник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Мета: Поглибити і систематизувати знання учнів про прикметник, формувати вміння відрізняти прикметник від інших частин мови, визначати рід, число, відмінок та синтаксичну роль прикметників. Розвивати усне і писемне мовлення, вимовну і слухову культуру, логічне мислення, пам’ять. Виховувати любов до рідної землі, батьківської оселі, материнської мови, народних традицій.
Обладнання уроку:
Узагальнюючі схеми, індивідуальні картки, підручники.
Тип уроку: урок-мандрівка у казкову країну Прикметника.
Хід уроку
1. Вступне слово вчителя.
Сьогодні ми починаємо вивчати відому всім частину мови – прикметник. Завдання нашого уроку: повторити ті відомості про прикметник, які ви маєте з молодших класів. Урок проходитиме у вигляді мандрівки у чарівну країну прикметника. Різні несподіванки і пригоди че
...
Читати далі »
Категорія:
6 клас
|
Переглядів:
562
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
|
Конспект уроку української мови в 6 класі
на тему: «Кількісні та порядкові числівники. Прості,складні і складені числівники"
МЕТА: поглибити й систематизувати знання учнів про числівник як частину мови; дати відомості про поділ числівників на групи за значенням; формувати вміння розпізнавати кількісні та порядкові числівники; розвивати логічне мислення , пам’ять , формувати вміння виділяти з виучуваного матеріалу головне; виховувати естетичні почуття, почуття любові до природи.
ЦІЛІ:
УЧНІ ПОВИННІ ЗНАТИ: про числівник як частину мови; на які групи поділяються числівники за значенням.
УЧНІ ПОВИННІ ВМІТИ: розпізнавати числівники у тексті; поділяти їх на групи за значенням; використовувати числівники у власному мовленні.
КУЛЬТУРОЛОГІЧНА ЛІНІЯ . «Хай б’ється завжди
...
Читати далі »
Категорія:
6 клас
|
Переглядів:
1852
|
Додав:
Джулія
|
Дата:
2014-11-16
|
| |
|
Друзі сайту
http://zno.fizika.kiev.uahttp://pedpresa.com.uahttp://ukrainskamova.at.uahttp://glazova.org.uahttp://sum.in.ua
|